/ Allmänt / Träning / dagbok / fest / jobb / pendlingshelvete /

29/4-16

Härlig morgon med utvilade ben, sol mellan molnen, skön vind i ryggen och nästan inga rödljus längs hela vägen från Nørreport till Dyrehaven :D Kunde då inget annat än att välja Strandvägen längs med vattnet, vilken undvikits den senaste stormiga tiden för att komma ifrån havets kyliga vindar, och njuta den härliga morgonsolen över ett lite lätt krusat sund.
 
Alla stora grävmaskiner är nu borta och tunnlarna färdiga. Otroligt hur fint de kan återställa allt till sitt ursprung igen, lite gräs på kullen och ingen kan se vad som gömmer sig i backen :D
 
På vägen hem  från en bra dag med massa bra jobb bakom oss, valde jag den fina gamla Strandvägen igen och cruisade, mellan miljonvillorna, hotellen, de gamla korsvirkeshusen, de halmtaksbeklädda boningarna samt mellan de flådiga bilarna som står längs vägen, om de inte racear eller visar upp sig, längs denna fantastiskt fina rikemans spelplats. Mindre vind, mycket att se på och den väg jag allt som oftast väljer för att nu spara lite på kraften genom att slippa bemästra det öppna vattnets kalla blåskraft ;)
 
Efter en något irriterande cykelfärd mot Nørreport, med avhoppad kedja som valde att sätta sig på tvären istället för på plats igen, kom jag slutligen på en Metro son tog mig till en flygplats med, inte helt ovanligt, tågförseningar....Mitt första tåg skulle bli försenat så med olja och blod (efter min något våldsamma kedjeepisod tidigare) insmort över halva mig kände jag mig inte helt upplagd för att stå där och slåss med alla andra irriterade resenärer utan jag avvaktade lite försiktigt på avstånd och tog mig efter någon väntan mot de allmänna toaletterna och fick tvättat av mig det värsta innan jag återvände till det försenade tåget för att inse att det blev så överfullt att jag inte kom med...på vägen mot toaletterna sprang jag dock nästan över hela Bo Kaspers orkester så det fick mig om inget annat att tänka på något annat i varje fall :D Nästa tåg var även det försenat och nästan en timme senare än tänkt kom jag till Centralen var jag lät min cykel stå och Åkarpståget fick köra mig hem så jag inte helt skulle missa Lasses fest...
 
Massor av god indisk mat väntade mig när jag slutligen kom till Arlövs mölla och jag kunde ansluta till alla trevliga människor där som var på plats för att fira jubilaren. Lasse med sina syskon inspekterade sina presenter och jag fick en kort men mycket trevlig fest innan det var dags för mig att gå till sängs igen för jobb idag...Hoppas ni andra fick en finfin fest och att du känner dig riktigt firad Lehto. :D
 
Nu blir det Valborgsfirande för hela slanten, jag med jobb, pågarna i Lund, och My och Simon med hemmakväll och jobb för My lite senare. Efter jobb hittar jag förhoppningsvis Mats tillsammans med trevligt folk från Åkarp och ser fram emot en kväll med dem :D
 
Ha en riktigt trevlig Valborg alla och ta det lugnt där ute, Puss
Arlövs mölla / DSB / Dyrehaven / Kong Arthur / Lasse 50 / Skånetrafiken / Strandvejen / det kongelige teater / reseersättning