/ Allmänt /

28/2 och 1/3

 
Efter snabb vända och avvinkning av Jessica och Oliver för denna gång på Hospice hos Sigvi bar det av mot Ängelholm, med Mys två största fan, (om man bortser från mamsen ;) ) för en innebandymatch i damettan mot de vit/orangea Ängelholmstjejerna. Först på plats var vi så det var en lång väntan för att se våra magentaklädda tjejer vinna ännu en match denna säsong. Det var dock länge ovisst då det med fem minuter kvar av matchen fortfarande stod lika...men med sina magiska stavar förvandlade de en jämn match till en säker seger under de sista fem och slutresultatet kunde till sist skrivas till 3-7... och med det blev man Sveriges bästa division ett lag sett till antal poäng under seriespel :D så jag förstår de två sockersöta fansen på läktaren att det var värt väntan även om den minsta av dem inte klarade hålla sig vaken helt till slutet...;)
 
 
Ja med bortamatch i kroppen var vi trötta när vi kom hem så det var lyx att komma till dukat bord som Mats gjort klart. My och Dante försvann sen ut i lördagsnatten på olika galej så det blev melodifestivalsmys för mig Mats och Elise innan vi tidigt gick till sängs alla tre. (Det här med småbarn tröttar mer än man tror när man är ovan vill jag lova ;) )
 
Efter natt, med avbruten sömn för hämtning av My med sällskap och med snurrandes Elise bredvid mig hela natten, vaknade jag, fortfarande ganska trött, allt för tidigt. Men lite morgontv för Elise gav mig lite extra blund i ögonen innan jag var helt redo för dagen. Det blev en söndag med många ärenden så vi packade in oss i bilen för att först lämna av My för boulebrunch med laget, sen ut mot Engelbrektsboden för snusinköp till Mats, vidare mot Pappa för snabbvisit, kolsyrepatronsbyte på Netonnet, storhandling på Ica Maxi med tillhörande snabbmatslunch och till sist upphämtning av My igen. Mycket bus under tiden såklart med en liten treåring med spring i benen som sällskap :)
 
 
 
 
Hemma igen var det hög tid för söndagsmiddag så Mats fick ihop en underbar asiatisk gryta som jag åt alldeles för mycket av innan det var dags att lämna Elise hemma i Malmö.
 
Sammanfattningsvis en härligt barnfylld vecka och helg som tröttat mer än någon annan träning jag provat ;) men underbart med energin de små har som förhoppningsvis jag kan få en liten bråkdel av för att klara den där Vasan om en vecka... Ingen träning utan bara vila och rödbetssaft under helgen så idag får det bli en joggingtur på löpbandet då vädret inte bjder upp till dans utomhus...Börjat förmiddagen med kaffe med Mamma och Lasse så kunde inte börjat bättre :D
 
En måndag med massor av glädje önskar jag er alla, Puss